donderdag 18 februari 2016

Out of Paradise

Vandaag was het weer winter, koud met heel af en toe een waterig zonnetje. Op zich wel goed wandelweer voor de eerste keer 20 km! Na 2¾ uur pauzeerde ik thuis voor de lunch, om na drie kwartier de laatste 5km te lopen. Dit deed ik met lusjes rond Bonrepas en Schoonhoven-Oost, waar ik bij de laatste locatie een goed overzicht kreeg van alle bouwactiviteiten.

Wie de foto's en filmpjes op dit blog tot nu toe heeft bekeken, moet haast wel denken dat ik in een ongerept paradijsje woon, maar helaas zijn Adam en Eva ook uit mijn woonplaats verdreven. Vroeger (opa vertelt) was Schoonhoven prachtig als je uit Utrecht aankwam. Je zag van verre al de kerktoren en de hoge bomen van het park en als je dichterbij kwam ook de fijnere silhouetten van het stadhuis en de watertoren en de door lelijkheid mooie schoorsteen van de Hasco.

Tegenwoordig rijd je eerst langs industrieterreinen en een paar lukraak in de polder gedropte woonwijkjes, met als enige voorziening een megalomaan grote en door ontwerp en materiaalkeuze nu al verpauperd uitziend schoolcomplex. Bah! Kijk en huiver. O ja, de 20 km. ging goed. Ben wel moe, maar vanavond ga ik lekker uit eten met vrouwlief bij Springer en genieten van het afscheidsconcert van 'The Good Brothers'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten